خرما | رطب | خرید خرما | فروش خرما | قیمت خرما | خرید رطب | فروش رطب | قیمت رطب

خرما | رطب | خرید خرما | فروش خرما | قیمت خرما | خرید رطب | فروش رطب | قیمت رطب

خرما | رطب | خرید خرما | فروش خرما | قیمت خرما | خرید رطب | فروش رطب | قیمت رطب

خرما | رطب | خرید خرما | فروش خرما | قیمت خرما | خرید رطب | فروش رطب | قیمت رطب

فروش خرما

از آنجا که ایران یکی از مهم ترین کشورهای تولید کننده خرما در جهان است ، بحث میزان صادرات و فروش خرما ایرانی یکی از بحث های مهم در زمینه صادرات مواد غذایی است . با وجود این که ایران سومین تولید کننده خرما جهان است ، به دلیل عدم توجه به بحث بسته بندی و ضعف صنعت بسته بندی خرما در کشور ، در جایگاه هفتم فروش خرما و صادرات آن قرار گرفته است . در واقع صنعت بسته بندی خرما کشور از عدم بهره وری تکنولوژی روز رنج می برد و این در حالی است که امکانات ایران پس از کشورهای تونس ، الجزایر ، عراق ، مصر ، امارات و پاکستان در رده هفتم از نظر فروش خرما قرار گرفته است . شایعاتی درباره فروش خرما ایرانی توسط این کشورها نیز وجود دارد که این مساله در مورد پاکستان قطعی است .

 

مشکل دیگری که در زمینه سود حاصل از فروش خرما وجود دارد راندمان و بازدهی پایین خرمای ایرانی است . برای مثال بازدهی خرمای مصری حدود پنج برابر محصول داخلی است. در واقع کسی که در ایران به کشت خرما مشغول است باید زمینی به اندازه پنج برابر یک مصری داشته باشد تا بتواند محصولی به اندازه نخل دار مصری برداشت کند . نیاز به متراژ زمین بیشتر هزینه ها را بالا برده و باعث کاهش سود حاصل از فروش و صادرات می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.